stalldag med dåligt slut

Idag var det morgon fodring i stallet så tillsammans med mamma och ellika släpa jag mig ut till stallet vid 7 , klara runt 9 hem käka frukost och slappa lite sen vart det att åka till srk med mamma och åsa och kolla på ponny hoppning :) innan vi åkte till stallet... när vi red ut tillsammans jag och mamma på långa tyglar så vart hästarna rädda och kasta sig åt sidan och vände om i full galopp, så först rammla jag av och fick skit ont och tänkte att shit nu har jag gjort mig illa ordentligt jag kommer inte komma upp sen kom jag på mamma och ställde mig upp och fick precis hur mamma ramlade av och usch det var det läskigaste jag vart med om jag sprang fram till mamma och skrek och grät, hon satte sig upp och hade blod i ansiktet det var seriöst det jobbigaste jag vart med om, sen kom jossan ridande iaf och stack upp till stallet för att hämta hjälp. vi fick hjälp upp till stallet av några som var med nibbens medryttare, de hade bilen där i skogen nånstans :S sen bytte vi till mariannes bil och hon körde oss till sjukhuset och hela tiden satt jag och skaka och grät, vi fick komma till ett rum och jag fick en filt och doktor kom till oss. mamma hade bara sår i anskitet som hon antagligen ska sy. och hade ont i armen, jag har bara skrapat höften men de tydligen ville doktorn kolla på mig med. efter choken lugnat sig lite så skjutsa marianne hem mig och mamma skulle precis röntgas. Sen ringde det från sjukhuset och sa att mamma hade brytit två ben i armen och ska opereras men det är inte förrns imorgon, så hon sover kvar p sjukhuset.

Skönt att skriva av sig...
Tack till marianne och folket på sjukhuset som var så snälla <3

Krya på dig mamma <3

Kommentarer
Postat av: hanna lundin

men guud frida! :O vad skönt att ni mår bra iaf! <3

2009-02-10 @ 19:31:27
URL: http://cherryraiin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0